Indruk maken met een persoonlijk relatiegeschenk

a white piece of paper sitting on top of a piece of brown paper

Er zijn verschillende gelegenheden en situaties waarin je een relatiegeschenk kunt geven. Denk aan feestdagen, als bedankje voor een samenwerking, het creëren van merkbekendheid op een beurs, maar ook bij de start van een nieuwe collega of klant kan een relatiegeschenk een positieve indruk achterlaten. Maar wat zijn tegenwoordig de trends in relatiegeschenken en hoe laat je een blijvende indruk achter bij zakelijke partners?

Duurzame relatiegeschenken

Het is belangrijk om de juiste relatiegeschenken uit te kiezen, maar er zijn honderden dingen waar je uit kunt kiezen, hoe kies je dan? In de tijd waar duurzaamheid en milieu hoog in het vaandel staan doen ook deze relatiegeschenken het goed. Denk dan aan een bedrukte waterfles of een herbruikbare katoenen tas. Zo geef je aan dat je om het welzijn van je klanten en werknemers denkt, maar ook om het milieu geeft. Daarnaast zijn beide relatiegeschenken erg praktisch waardoor ze ook echt gebruikt zullen worden. 

Praktische relatiegeschenken

Je kunt ook pennen bedrukken bij Drukzo als relatiegeschenk. Mensen hebben namelijk dagelijks wel een pen nodig, bijvoorbeeld in een winkel, op kantoor of om iets te ondertekenen. Bedrukte pennen zijn dan ook een populair relatiegeschenk, niet alleen vanwege het praktische gebruik, maar ook omdat het je merk zichtbaar maakt, niet alleen met het schrijven, maar ook als de pen gewoon op tafel ligt. Wanneer je het relatiegeschenk wilt uitbreiden, kun je er ook altijd nog een notitieboek bij geven. 

Met een persoonlijke touch

Een relatiegeschenk is meestal bedrukt met een logo of tekst. Dit draagt bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf. Zorg er wel voor dat de tekst of het logo duidelijk en leesbaar is. Als het heel klein is dan zal de boodschap verloren gaan. Wanneer je echt indruk wilt maken op zowel klanten als zakenpartners kun je de relatiegeschenken laten personaliseren met een naam, initialen of een persoonlijke boodschap. Hierdoor wordt het echt persoonlijk wat klanten enorm lijken te waarderen.

Passend bij de persoon

Wil je echt een goede indruk achterlaten dan is het belangrijk om ook te kijken naar de interesses en persoonlijkheid van de ontvanger. Een sportliefhebber zou je bijvoorbeeld een bedrukte bidon of handdoek kunnen geven. Voor een foodie is een gepersonaliseerd kookschort of kookboek een passend relatiegeschenk. Uiteraard komt er ook ergens het logo op terug zodat iedereen ziet dat je als bedrijf aandacht hebt besteed aan het cadeau en de ontvanger waardeert.

Investeer in kwaliteit

Het is niet alleen belangrijk een relatiegeschenk te kiezen dat past bij de ontvanger, het is ook goed om aandacht aan de kwaliteit van het geschenk te besteden. Een goedkoop geschenk zal niet altijd een goede indruk achterlaten en kan zelfs als onprofessioneel worden gezien. Door een geschenk van goede kwaliteit te kiezen, toon je dat je waarde hecht aan de relatie en bereid bent te investeren in een langdurige samenwerking.

Laatste blog berichten